Jak urządzić biuro w domu?

Wiele jednoosobowych działalności gospodarczych, choć oczywiście nie tylko swoje biura ma w zaciszu własnego mieszkania. Z pewnością są dobre, ale i złe strony takiego rozwiązania. Warto jednak zastanowić się nad tym, jak wydzielić taką strefę w swoim mieszkaniu. O czym pamiętać urządzając biuro we własnym domu?

Wydzielenie przestrzeni biurowej

Plusem są oczywiście wynikające z takiej decyzji oszczędności. Poza tym o ile nie zachodzi potrzeba przebudowy czy spełnienia specyficznych warunków o wydzielaniu strefy do pracy nie trzeba informować o tym fakcie sąsiadów lub wspólnoty mieszkaniowej.

Planując prowadzenie firmy we własnym domu, wydzielić należy odpowiednią przestrzeń i przeanalizować, czy będzie ona wystarczająca, aby sprostać potrzebom naszym i nam jako pracodawcy czy też częściej osoby samozatrudnionej. Inaczej będzie to bowiem wyglądać w przypadku freelancera, który zajmuje się tworzeniem stron internetowych czy też copywritingiem, aniżeli prowadzącego sklep internetowy, gdzie pomieścić trzeba oferowane klientom produkty. Poza tym ważne jest to, aby w bezpiecznym miejscu przechowywać również dokumenty takiego przedsiębiorstwa.

Wydatki a koszty uzyskania przychów

Korzyścią jest również to, że wydatki przeznaczone na prowadzenie firmy w domu i eksploatację lokalu mieszkalnego można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu. Dzieje się tak wtedy, kiedy jest to cały lokal lub jego dana i wyodrębniona część. Najczęściej jest to ta druga opcja, ponieważ lokal taki, a w tym przypadku pomieszczenie nie może jednocześnie pełnić funkcji mieszkalnych. Zresztą każdy przypadek rozpatrywany jest tutaj indywidualnie. Jeśli jednak decydujemy się na taki krok i na przykład jedno z czterech pomieszczeń zaadaptowaliśmy na biuro, odpisać możemy sobie adekwatną część kosztów najmu lokatorskiego czy też opłaty za prąd. Kwota musi być proporcjonalna do zajmowanego pomieszczenia.

Jak zaadaptować domowe biuro?

Większego problemu nie powinno natomiast stanowić zaadaptowanie takiego pomieszczenia na biuro. Wszystko ze względu na szeroko dostępne dziś meble czy też inne niezbędne do pracy urządzenia, a więc komputery czy drukarki. Jeśli pomieszczenie jest stosunkowo małe, warto o pomoc poprosić specjalistów, a więc biuro zajmujące się aranżacją wnętrz. Pomysły na zaaranżowanie biura w domu znaleźć można na stronie http://www.dom-art.eu/blog/. Z pewnością w takiej sytuacji sprawdzą się również meble na wymiar. Wówczas bez problemu wykorzystamy każdy wolny centymetr takiego pomieszczenia. Poza tym meble takie są znacznie bardziej funkcjonalne i wyposażone na przykład w zamki.

Aranżując przestrzeń do pracy we własnym domu, pamiętać trzeba też o oświetleniu. Najlepsze jest tu oczywiście światło dzienne, choć niezbędne jest też sztuczne źródło światła. Najlepiej będzie, jeśli jest to jedno główne źródło nad głową, a więc lampa sufitowa i do tego lampka czy kinkiet, który będzie lepiej oświetlać miejsce pracy, a więc biurko. Teraz pozostaje już tylko zabrać się do pracy, co w warunkach domowych wcale nie musi być tak proste, jak się wielu wydaje.